Började på A-metodik augusti 2009

Simon Sandle

Fem snabba

Hemmakväll - Utekväll
Skidsemester - Solsemester
Planering - Spontanitet
Matlåda - Utelunch
Digitala möten - Fysiska möten

”Det måste vara stugan i Gunnarsbyn, där finns möjligheten att både ta det lugnt och beroende på årstid hitta på olika aktiviteter.”

Vilken är din drömresa?

Min drömresa är en road trip i USA och framför allt genom staterna Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada och Kalifornien. Jag gillar friheten som en road trip innebär, där man kan planera sin vistelse under resan gång.

För mig är det blandningen av de storslagna nationalparkerna som till exempel Grand Canyon, Redwood och Yosemite samt fascinationen med de väldigt stora städerna som till exempel Las Vegas eller Houston som lockar.

Vilken plats föredrar du mest?

Det måste vara stugan i Gunnarsbyn, där finns möjligheten att både ta det lugnt och beroende på årstid hitta på olika aktiviteter. På vintern brukar jag bland annat köra skoter och på sommaren brukar det bli en blandning av lite snickeri, allmänt arbete på gården och matlagning.

Berätta om din roll på A-metodik och hur en arbetsdag kan se ut?

Jag är Mark- och VA-projektör.

Mina arbetsdagar varierar ganska mycket beroende på vilket projekt som jag är involverad i för stunden. Det är inte helt ovanligt att jag arbetar mot entreprenörer där tidplanen är kort, vilket kräver en nära dialog med kunden för att ta fram en så bra och snabb lösning som möjligt.

En vanlig arbetsdag brukar bestå av att jag slår i gång datorn, kollar igenom min mail och kalender, deltar i eventuella möten samt arbetar med aktuella projekt och då framförallt med projektering i AutoCAD. Jag brukar även hjälpa mina kollegor om de har några teknikfrågor.

Vad tycker du kännetecknar A-metodik som företag?

A-metodik är ett lösningsorienterat konsultföretag som har kunden i fokus.

För mig är det viktigt att det ska vara roligt att gå till jobbet. På A-metodik visar alla hänsyn till varandra, samtidigt som det är högt i tak och en bra stämning på kontoret.